A kép forrása: Dívány
Külön kihívást jelent a HÉV és a metró rendszerének integrálása, a szerelvényeket is cserélni kell.
A két vonal egyesítése régi elképzelés, amely szerint a 2-es metró szerelvényei tovább közlekednének a HÉV vonalán. Ehhez a magas padlós HÉV-járműveket újakra kell cserélni, hogy peronmagasságuk megegyezzen a metrókéval. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) jogutódjaként létrejött Nemzeti Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta, hogy a projekt magában foglalja a pálya megépítését, HÉV járműparkjának cseréjét, biztosítóberendezések telepítését, egy járműtelep és egy P+R parkoló kiépítését. A tervezői szerződések megkötésére a jövő év első felében kerülhet sor, és a tervezési folyamat két-három évet vehet igénybe. Az új nyomvonalról már 2021 decemberében sikerült az érintett négy kerülettel (X., XIV., XVI., XVII.) és a fővárossal megállapodni.