A kép forrása: Dívány
Ezeken a veszélyes útszakaszokon nem érdemes sietni.
Az idei évben eddig 30 baleset történt vasúti átjárókban, ami kilenccel több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A sínek keresztezésénél különösen fontos a KRESZ betartása, hiszen ezeket a baleseteket minden esetben vagy a figyelmetlenség, vagy pedig a szabályok be nem tartása okozza. Az elmúlt 16 évben nem történt a vasút hibájából halálos kimenetelű ütközés. A MÁV a balesetek megelőzése érdekében edukációs filmeket is készített Sín-tér címen, amelyek a többi között érintik a féktávolság, az elsodrási határ és az áramütés témaköreit is. Az első epizód, amelyből megtudható, hogy a vonat féktávolsága több száz méter, már elérhető a MÁV YouTube-csatornáján. Azzal is próbálja a társaság csökkenteni a balesetek számát, hogy 280 vasúti átjáróhoz tett ki figyelmeztető táblát. Berzai Zsolt, az ORFK Baleset-megelőzési Osztályának vezetője elmondta, hogy a szabályok megszegői az esetek nagy részében a sietséggel indokolták tettüket. Különösen nagy probléma, hogy az autósok gyakran nem tudják felmérni a közeledő vonat sebességét. Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus felhívta a figyelmet arra, hogy nem véletlenül létezik az úgynevezett kettes szabály \