A kép forrása: Dívány
Többek között az Aldi, a Lidl és a Penny is érintett benne.
A hazai élelmiszer- és diszkontáruházak saját márkás termékei minőségüket tekintve nem maradnak el a nagy márkáktól, az áruházak tájékoztatása szerint egyre többen keresik is őket. Az elmúlt évek magas inflációja jelentős hatással volt a fogyasztói szokásokra; egyre többen választanak olcsóbb, saját márkás termékeket. Ez a trend különösen érezhető Magyarországon, ahol a legnagyobb kiskereskedelmi láncok is tapasztalják a vásárlók átállását a drágább, ismert márkákról a boltok saját márkáira. Egyre több termékprofilban gyarapszik a saját márkás élelmiszerek, tisztítószerek, vegyi áruk és kozmetikai cikkek száma, a vevők is egyre szívesebben emelik le ezeket a polcokról a felmérések szerint. Maczelka Márk, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője szerint a saját márkás termékek forgalma folyamatosan nő, 2023-ban 19,3%-kal több ilyen terméket vásároltak, mint a korábbi évben, ez még részben az inflációnak volt köszönhető. Az Auchan szerint a saját márkás termékeik felfutásának nem csak a kedvező ár az oka, hanem az is, hogy ezek a termékek rugalmasabban követik a változó vásárlói igényeket. Az ALDI vevői a 2023-as évben még inkább ártudatosabbá váltak, nemcsak az aktuálisan legalacsonyabb árat, hanem a kedvezményeket, kuponokat, az XXL kiszerelésű termékeket is előszeretettel választják.