Fontos frissítés az online ügyintézésben: Ha megszűnik az Ügyfélkapu, így tovább!

Fontos frissítés az online ügyintézésben: Ha megszűnik az Ügyfélkapu, így tovább!

Az eddig ismert Ügyfélkapu megszűnik, de helyette más módokon érhetjük el az online ügyintézést. Mutatjuk, hogyan.

2025 januárjától megszűnik a hagyományos Ügyfélkapu, de helyette az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikáció lesz elérhető. Mindkét lehetőség lehetővé teszi az online ügyintézést. A DÁP esetében legalább iOS 16-os vagy Android 10-es operációs rendszer szükséges, valamint regisztrációhoz magyar mobilszám és személyazonosító okmány szükséges. Az Ügyfélkapu+ használatához be kell jelentkezni az Ügyfélkapura, majd az igénylés folyamatát kell végigvezetni. Az Ügyfélkapu hitelesítő alkalmazás weben is elérhető, ha nincs okostelefonunk. A DÁP alkalmazás letöltése és regisztrációja után a rendszer üzenetet küld a mobilunkra, ha már használható az alkalmazás.

Tovább a cikkhez