A kép forrása: Dívány
Neked is feltűnt már, hogy a szupermarketekben gyakran hálós kiszerelésben kapható a narancs? Most megtudhatod az okát.
A trükk a vizuális megtévesztés egy formája, amely tudat alatt befolyásolja a vásárlás folyamatát. A narancs és citrom gyümölcsök csomagolására használt színes hálók célja az, hogy a gyümölcsöket érettebbnek és étvágygerjesztőbbnek tüntessék fel. Ennek alapja az úgynevezett konfetti-illúzió, amely a színek érzékelését befolyásolja a környező kontextus hatására. A narancsok esetében a piros vagy narancssárga háló azért használatos, hogy a narancsok élénk narancssárga színét fokozza, így vonzóbbnak tűnjenek a vásárlóknak. Az agyunk a perifériás látvás és színérzékelés feldolgozására van programozva, így a konfetti-illúzió segítségével egyszerűsíti a látottakat, hogy zavartalan látványban legyen részünk.