Visszatekintés a régmúlt reklámkultúrájába: 150 éves hirdetések

Visszatekintés a régmúlt reklámkultúrájába: 150 éves hirdetések

Meglepő helyeket találtak régen a reklámok elhelyezésére.

A 19. század második felében a reklámok és a marketing kezdetleges szakaszban voltak. Thomas J. Barratt híres kampányt indított a Pears szappan népszerűsítésére festmények megvásárlásával. Az újítások közé tartozott a fényképészek által alkalmazott cirkalmas reklámok hátoldalas elhelyezése és az André Disdéri által szabadalmaztatott vizitkártya-technika. A vizitkártyák népszerűsége elterjedt az Osztrák-Magyar Monarchiában is, ahol számos ember készíttetett magáról ilyen portrét. A vizitkártyák hátoldalát gyönyörű grafikákkal reklámozta a fényképészek üzletét. Emellett híres fotográfusok, mint Mai és Társa, valamint Erdélyi Mór is alkalmazták ezt a technikát. Bienenfeld Zsigmondné folytatta férje halála után a családi üzletet, míg Kováts Mór sorsa kevésbé vidáman alakult.

Tovább a cikkhez