A kép forrása: Femina.hu
“Soha ne ítélj meg egy könyvet a borítójáról” – tartja a mondás. A valóság ezzel szemben az, hogy vásárlásainkat döntő mértékben befolyásolja a termékek csomagolása is.
A szépségiparban a csomagolás kulcsfontosságú szerepet tölt be a termékek versenyképességének növelésében. A csomagolás nemcsak praktikus szempontból fontos, de a márkaépítés és márkahűség szempontjából is döntő jelentőségű. A csomagolás vizuális vonzereje és esztétikuma a fogyasztók figyelmének felkeltésében és vásárlási döntéseik befolyásolásában fontos szerepet játszik. Emellett a környezetvédelmi szempontok is egyre fontosabbak a csomagolás kialakításában, hiszen a biológiailag lebomló vagy újrahasznosított anyagok preferálása kedvezően hat a márka imázsára. A csomagolásnak nemcsak esztétikailag, de koncepcionálisan is figyelemre méltónak kell lennie, hiszen az egységes csomagolás növeli a vásárlók bizalmát, és segíti a márka arculatának kialakítását.