A narancs piros hálója: trükkös marketing vagy tudatalatti manipuláció?

A narancs piros hálója: trükkös marketing vagy tudatalatti manipuláció?

Sokszor a mandarin és a narancs hálóban kapható, aminek furcsa oka van.

A hálóban csomagolt gyümölcsök pszichológiai trükkel vonzzák a vásárlókat, mert az optikai illúzió miatt érettebbnek tűnnek. A német pszichológus, Karl R. Gegenfurtner tanulmánya rámutatott arra, hogy a hálós narancs otthon kibontva egészen másként fest. Az eladók a konfettiillúziót kihasználva, pszichológiai trükköt alkalmazva bírják rá a vásárlókat, hogy a gyümölcs a kosarukban landoljon. Az agyunk hajlamos egyszerűsíteni és összekeverni a látott színeket, ezért a piros háló hatására még az éretlen gyümölcs is teltnek és élénknek tűnik. Az optikai csalódás más zöldség- és gyümölcsárunál is tapasztalható, hiszen a színjavító árnyalatú háló változó intenzitású attól függően, hogy melyik szín érzékelését kívánják befolyásolni vele.

Tovább a cikkhez