A kép forrása: Femina.hu
Ezt a képességet rontja a sok TikTokozás a friss felmérés alapján!
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmánya szerint minél gyakrabban tiktokozik valaki, annál kevésbé képes felismerni az álhíreket. A kutatás eredményei alapján a TikTok a fiatalok körében elterjedt közösségi média platform, amelynek használata nagyobb részben a nőkre jellemző. Az álhírfelismerési képesség összefügg a szüleik iskolai végzettségével, valamint a gondviselők iskolázottsága hatással van arra, hogy a fiatalok mennyire tudják felismerni az álhíreket. A kutatás során a fiatalok általában nem vásárolnak a TikTokon megjelenő, vásárlásra ösztönző tartalmak hatására, mivel nagy részüknek nincs saját jövedelme. A TikTok-tartalmak által befolyásolhatóság vizsgálatával a tanulmány támasztotta alá, hogy a TikTok használók többsége a YouTube használatát tartja elengedhetetlennek, és a legtöbbjük ezen a közösségi platformon tölti a legtöbb időt.