A kép forrása: Femina.hu
Egyre növekszik a Z generáció aránya a munkaerőpiacon, munkamoráljuk pedig merőben különbözik idősebb kollégáikétól.
A generációk közötti munkaerő-hozzáállás különbségei komoly kihívást jelentenek a cégek vezetőinek, gyakran konfliktusokhoz vezetnek az alkalmazottak között. Az Z generáció munkamorálja sokkal árnyaltabb, mint ahogy általában gondoljuk: ők a pénzügyi bizonytalanság miatt másképp látják a munkavégzést, nem azért élnek, hogy dolgozzanak, hanem azért dolgoznak, hogy éljenek. A mobilitás és a kreatív lehetőségek fontosak számukra a munkáltatóknál, és digitális környezetben nőve hatékony munkavégzéseket várnak el. Hangosak, szókimondóak, és elvárják, hogy meghallgassák őket, függetlenül a munkatapasztalattól vagy a cégnél eltöltött időtől. Fontos számukra a munka és a szabadidő egyensúlya, rugalmas munkaidőt és home office lehetőséget igényelnek. Gyakrabban váltanak, ha nem elégszenek meg az ajánlatokkal vagy nem érzik jól magukat a munkahelyükön.