A kép forrása: Femina.hu
A magas érzelmi intelligenciájú emberek másképp kezelik a nézeteltéréseket is.
A magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek más kommunikációs stratégiát alkalmaznak, amely segít elkerülni a konfliktusokat és feloldani a vitás helyzeteket. Az “én-állítások” használata lehetővé teszi számukra, hogy saját érzéseiket és tapasztalataikat közöljék, anélkül hogy a másikat vádolnák. Ezzel a módszerrel csökkenthetik a konfliktusok kialakulásának lehetőségét, és nagyobb eséllyel érhetik el, hogy a másik fél meghallgassa őket. A személyes felelősség vállalása és az “én” személyes névmás használata segíthet abban, hogy a kommunikáció ne vezessen veszekedéshez, és könnyebben meg lehessen oldani a problémákat. Az ilyen kommunikációs stratégia alkalmazása nemcsak párkapcsolatokban, hanem munkahelyi és baráti helyzetekben is hasznos lehet.