A kép forrása: ripost
Így csorbítja az önbizalmat ez az ártatlannak tűnő kifejezés!
A közösségi média által megjelenített ideálok és a bikinitest elérésére buzdító címszavak napról napra csorbítják az önbizalmunkat. A bikini body szófordulatot a Slenderella International nevű fogyókúraszalon használta először 1961-ben egy reklámkampány hirdetésében. Az irreális testképpel kapcsolatos elvárások negatívan hatnak az általános közérzetünkre és önértékelésünkre, sőt akár testkép- és étkezési zavarok, valamint depresszió kialakulását is előidézhetik. A média által idealizált tartalmak súlyos üzenetet hordoznak, és arra sarkallnak bennünket, hogy hozzuk formába megjelenésünket időt, energiát, pénzt nem kímélve, akár az egészségünk árán is. Fontos azonban nem engedni, hogy a külső tökéletesség istenítése és mérgező tartalmak határozzák meg testi és lelki egészségünket. Az önelfogadás és a valódi értékek erősítése segíthet elejét venni a káros következményeknek.