A kép forrása: ripost
40 tonnás kamionokkal terhelték a hidat
Az ország leghosszabb hídjának, a Tomori Pál hídnak az átadása előtti utolsó simításokat végzik. A híd három szakaszból áll, két ártéri területen áthaladó részből és egy mederhídból. A próbaterhelés során nyolc, egyenként 40 tonna súlyú teherautóval terhelték meg a híd bal és jobb oldali ártéri terhelését, valamint felmérték a Duna-meder feletti szakasz 440 méter hosszú hídszerkezetét. Az elnevezését a kalocsai építészmérnökök kezdeményezték, Lázár János építési és közlekedési miniszternél. A híd építése során figyeltek a környezet megóvására is, fabetonból készült denevérodúkat helyeztek el a nemzeti parkok természetőreivel együttműködve. A helyi lakosok örömmel várják a híd átadását, mivel ez segíti a közlekedést, és megkönnyíti az utazást a régióban.