A kép forrása: Szeretlek Magyarország
2016 óta létezik a budapest-bérlet, amellyel a főváros határain belül egyaránt igénybe vehető nemcsak a budapesti közösségi közlekedés, de a MÁV és a Volán járatai is. Ez most egy elszámolási vita miatt márciustól megszűnhet.
A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) nem hosszabbítja meg a 2023. december 31-én lejáró szerződéssel létrejött, úgynevezett hibrid modellt a HÉV-vonalak és -járatok, illetve az agglomerációs buszjáratok üzemeltetését illetően. Karácsony Gergely szerint a jelenlegi rendszer előnyös mind az emberek, mind a cégek számára. Az ellenzéki főpolgármester szerint a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés szorosabb összekapcsolására lenne szükség. Az ÉKM szerint Budapest közel 2 milliárd forinttal tartozik az állami közszolgáltatónak, azonban az önkormányzat nem fogadta el az ÉKM ajánlatát. A költségvetési törvény értelmében kötelezően ellátandó helyi közösségi közlekedési feladat támogatása jogcímén 12 milliárd forint előirányzat kezelésének felülvizsgálata haladéktalanul megtörténik. Az így felszabaduló forrásokat vagy más vidéki városok tömegközlekedésének támogatására, vagy a munkavállalók bérének fejlesztésére fogják használni.