A kép forrása: Blikk
A gyertyáktól a tisztítószerekig a legtöbb vásárló a háztartási termékek illatosított változatait részesíti előnyben az illatosítatlanokkal szemben. Ez nem véletlen: az illatok számos különböző módon hathatnak az emberre, növelhetik a figyelmet, emlékeket idézhetnek fel, és befolyásolhatják a hangulatot, a megismerést és a viselkedést.
A parfüm szó eredete a latin “per fumum”, azaz “füstön keresztül” kifejezésből származik, ami az illatok ősibb felhasználási módját tükrözi a vallási rituálék során. Az illatosított háztartási termékeknek hosszú története van, kezdve a gyógynövények és fűszerek kozmetikumokba beépítésétől egészen a tudományos felfedezések által előidézett technológiai innovációkig. Az illatosított termékek fő célja a rossz szagok megszüntetése és a környezet felfrissítése, emellett pedig érzelmi reakciókat váltanak ki, pozitív hatással az emberek hangulatára. Az illatosított termékek iránti kereslet stresszes időszakokban, például a koronavírus-járvány idején megnőtt, ez pedig azt mutatja, hogy a jó illat pozitív hatással van a hangulatra és lelkiállapotra is.