A kép forrása: Blikk
A Public Eye nevű svájci szervezet szerint a népszerű élelmiszeripari cég értékesített tápszerei és gabonapelyhei néhány országban figyelmen kívül hagyják a WHO európai elhízás elleni irányelveit.
Az oknyomozó szervezet jelentése alapján a Guardian beszámolt arról, hogy a világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó vállalata hozzáadott cukrot és mézet ad a szegényebb országokban értékesített tápszerekhez. A vizsgálatok szerint az értékesített bébiételtermékekben kimutattak hozzáadott cukrot, ami az elhízás és krónikus betegségek megelőzését célzó nemzetközi irányelvekkel ellentétes. Az elhízás valóban népbetegség, és a gyors elhízásra több országban is növekvő tendencia figyelhető meg, különösen az alacsony és közepes jövedelmű országokban. A WHO európai régióra vonatkozó iránymutatásai szerint a három év alatti gyermekek számára készült élelmiszerekben nem szabad hozzáadott cukrot vagy édesítőszereket használni. A szakértők szerint a vállalatnak fel kellene hagynia a cukor hozzáadásával a három év alatti gyermekeknek szánt termékekben, hogy megelőzze az elhízás problémáját.