Az új élelmiszerek meghódítása: magyar termékek versenyhátrányba kerülnek

Az új élelmiszerek meghódítása: magyar termékek versenyhátrányba kerülnek

Az új élelmiszereket csak pár éve fogyasztjuk, mégis egyre több magyar konyhájából kiszórítják a helyi alternatívát.

A tejpótló italok iránti kereslet rohamosan növekszik, ami részben az érzékenységek, az ízlés és a környezettudatosság iránti igények miatt történik. Az állatjólléttel és fenntarthatósággal kapcsolatos viták is hatással vannak a piaci folyamatokra. A növényi italok egészséges alternatívát jelentenek a tejre érzékeny emberek számára, de fontos szempont az összetevők allergén hatása is. Az ökológiai lábnyom és a széndioxid-felhasználás szempontjából is különbözőek a tejpótló italok, ami alapján környezettudatos döntést kell hozni. Bár jelenleg drágábbak a tehéntejnél, szakértők szerint ez a helyzet a következő évtizedekben megváltozhat, és a növényi italok még több embert fognak vonzani.

Tovább a cikkhez